Viac noviniek z fanklubu

Pohled zpět: Eurolanche Invasion X

Pohled zpět: Eurolanche Invasion XSouhrn z jubilejní Eurolanche Invasion X si připravil Marek Körber z České republiky, pro kterého to byla první účast na zájezdu fanklubu Eurolanche.

Eurolanche Invasion X se zúčastnilo 5 členů Eurolanche z Česka, Slovenska a Finska. Většina se sešla na letišti v Praze o půl 6 ráno. Poslední člen cestoval z Helsinek. Po dlouhé cestě jsme odpoledne místního času přistáli v Denveru, následně si půjčili auto a zamířili na hotel, kde jsme se ubytovali a strávili čas relaxem v bazénu. Poté byla na programu večeře v české restauraci Sobo 151, kde nás čekalo vřelé přivítání, a obdrželi jsme také suvenýry od majitele restaurace. Druhý den následoval výlet do Aspenu. Osobně jsem to považoval za jeden z vrcholů programu a má očekávání byla naplněna. V Aspenu jsme projížděli nádhernou přírodou, bylo krásné slunné počasí a výlet na běžkách jsme si maximálně užili. Den jsme zakončili koupelí v Gleenwood Hot Springs.

Třetí den to konečně přišlo. Můj první zápas Colorada Avalanche v Pepsi Center byl pro mě splněný sen. Celkem jsme během jednoho týdne viděli 4 domácí zápasy Avalanche proti Canucks, Flames, Wild a Predators. Bilance 3 výhry a jedna prohra v prodloužení – jedním slovem úžasné. Od výkonů Colorada se odvíjela i atmosféra na stadionu, která při víkendových zápasech proti Minnesotě a Nashvillu byla „elektrizující“. Výhru 7:1 proti Wild, kdy od poloviny zápasu bylo rozhodnuto, si užíval celý stadion. Nejlepším zápasem však pro mne i přes prohru v prodloužení byl ten proti Predators. Skvělý výkon Avs proti jednomu z nejlepších týmů NHL, kdy soupeř vyrovnal až při závěrečné power play.

Marek Körber na fotografii v Aspenu druhý zprava.

Po devíti dnech v Coloradu následoval trip do Chicaga a Columbusu, kde nás čekali dva venkovní zápasy Avalanche. Průběh obou zápasů byl rozdílný. V Chicagu bylo Colorado lepším celkem, zatímco v Columbusu měl navrch jednoznačně domácí celek. Co však měly oba zápasy společné, skončily remízou a Colorado shodně padlo v prodloužení. Jako jsme schválili výkony Avs, tak hra v prodloužení byla katastrofální. Šlo o třetí prohru v prodloužení Avs za sebou. Na poslední zápas jsme se přesunuli zpět do Denveru, kde nás čekal duel proti poslednímu (v té době) celku NHL Arizoně. Kdo čekal nudný hokej, ten se mýlil. Zápas nabídl všechno - 7 branek, velké množství drobných i větších šarvátek i parádní atmosféru. Zápas skončil vítězstvím Avalanche 5:2. Během sedmi zápasů získalo Colorado 11 bodů při skóre 28:17.

Celý výlet nebyl jen o hokeji, viděli jsme krásná místa v Coloradu, Chicagu, Indianapolis, Columbusu, Cincinnati a poznali také místní kulturu. Nejvíce vzpomínám na Rocky Mountains, Garden of the Gods, Great Sand Dunes a závodní okruh v Indianapolis. V Denveru jsme mj. navštívili zoo, policejní stanici, mincovnu či zápas NBA domácího celku Nuggets. Lidé v Coloradu k nám byli velmi milí a přátelští. Byl jsem velmi překvapen, když při cestě do haly nás lidé poznávali, že jsme z Eurolanche a děkovali nám za podporu týmu.

Nelze opomenout setkání s hráči Avalanche. Ať už současnými včetně největších hvězd - MacKinnona, Landeskoga, Barrieho, Rantanena i bývalými, z kterých jsme viděli Sakica, Hejdu, Lilesa nebo Parkera. Z hráčů na mě udělal největší dojem Mikko Rantanen. Jeho přístup k fanouškům je příkladný a vždy na něm byla vidět pozitivní energie. Nezapomenutelné je pro mě samozřejmě setkání s Joem Sakicem. Od mala to byl můj vzor a moct podat si s ním ruku, byla pro mě čest. Byl k nám velmi milí. Také setkání s bývalým bitkařem a vítězem Stanley Cupu Scottem Parkerem bylo zábavné. K fanouškům byl velmi otevřený.

Účast na Invasion doporučuji každému fanouškovi Avalanche. Vidět naživo zápasy v Pepsi Center je to nejvíce, co může fanoušek Avs zažít. Atmosféra na zápasech mě naprosto pohltila. USA je navíc země s krásnou přírodou i městy a Eurolanche Invasion navštěvu těchto míst nabízí.

Po nádherných 16ti dnech jsme se vydali na zpáteční cestu. Na letišti jsem nakoupil poslední suvenýry a čekala nás dlouhá cesta domů. Do České republiky jsem přijel sice unavený, ale plný zážitků, které si budu pamatovat navždy.

Důležité odkazy:

Eurolanche.com, Worldwide, eurolanche@eurolanche.com
03/02/2023 - 09:00

Discussion

NHL on Nov 11, 2017: "Eurolanche is the world's largest Colorado Avalanche fan club."