Viac noviniek z fanklubu

Pohľad späť: Eurolanche on Tour XIII

Pohľad späť: Eurolanche on Tour XIIIHannes a Patrik sa stali prvými Švédmi, ktorí sa zúčastnili projektu Tour. Toto je sumár Tour XIII.

Na konci februára 2023 14 Európanov - piati zo Slovenska, siedmi z Českej republiky a dvaja zo Švédska, cestovali do Colorada. Výlet popri mnohých zážitkoch priniesol aj príchod do neexistujúceho hotela, stretnutie s Milanom Hejdukom a Američanov, ktorí sa k nám chovali tak, aby sme sa cítili ako doma. Začnime však pekne po poriadku.

Denver, známe ako Mile High City, teda míľové mesto podľa svojej nadmorskej výšky, je hlavným mestom štátu Colorado. Ide o siedme najväčšie metropolitné územie v západnej časti USA, ale predovšetkým, svoj domov tam má Colorado Avalanche. Avs a ich hokej bol samozrejme veľkou súčasťou nášho výletu, keď sme sa tešili na celkovo osem zápasov, z toho sedem doma v Ball Arene. Prvý duel sa odohral hneď v prvý večer po našom príchode. Ešte predtým sme našli skvelú burgáreň blízko vlakovej stanice Union Station, odkiaľ to bolo na skok do haly. Prišli sme trochu neskôr než naši spoluúčastníci. Po menšom strese pri hľadaní auta na parkovisku, bolo ich tam fakt strašne veľa, veď Američania :), sme si našli naše sedadlá v hornej časti Ball Areny práve počas spievania americkej a kanadskej hymny.

Prvý zápas sa skončil pohodlnou výhrou 4:1 nad Calgary Flames. Boli sme radi, keď sme prišli na hotel, ktorý bol v Lakewoode, asi 20 minút od štadióna.

Sumár napísal Hannes Boberg (vpravo), ktorý sa zúčastnil výletu so svojím otcom Patrikom (vľavo).

Na druhý deň sme absolvovali výlet do Skalistých hôr. Na krátkom úseku sme videli veľmi veľa z úžasného štátu Colorado. Mali sme whiskey v Estes Parku, ale aj kuracie krídla v nadmorskej výške 2 802 metrov, či sa prešli v Black Hawk, v malom meste, kde je jedno kasíno v prepočte na desať obyvateľov.

Nasledujúce dni sme samozrejme navštívili centrum Denveru, Air Force Academy, skvelý Garden of the Gods pri Colorado Springs - dve zaujímavé miesta. Bolo skutočne zaujímavé vidieť, kde žijú kadeti a park so skalami Garden of the Gods je niečo, čo musíte navštíviť, keď ste v okolí. Počas tohto obdobia sme videli dva zápasy, výhru nad Vegas Golden Knights a prehru s New Jersey Devils.

Po zápase s Devils nás čakalo veľké dobrodružstvo v podobe road tripu do Dallasu v štáte Texas, teda do tretieho najväčšieho mesta v danom štáte a štvrtú najväčšiu metropolitnú časť v USA. Hlavným cieľom výletu bola samozrejme návšteva zápasu proti Dallasu Stars v American Airlines Center. Bola to však jedna z mnohých aktivít počas týchto dní. Cestovali sme cez päť rôznych štátov a niekoľko kilometrov sme najazdili po legendárnej ceste Route 66.

Začiatok road tripu priniesol prekvapenie. Náš prvý hotel sa medzitým zmenil na akúsi ubytovňu, takže v strede noci sme museli ísť do Cañon City hľadať alternatívu. Keď sa naša izba konečne zohriala, rýchlo sme zaspali na pár hodín.

Jazda pokračovala na druhý deň do Nového Mexika, do mestečka Tucumcari, odkiaľ sme išli po Route 66 do štátu Oklahoma, hlavného mesta Oklahoma City. Tam sme navštívili pamätník obetiam teroristického útoku z 19. apríla 1995. Bola to naša posledná zastávka pred príchodom do Dallasu, kde sme si nemohli nechať ujsť návštevu múzea venovanom životu a atentátu na amerického prezidenta Johna Fitzgeralda Kennedyho. Videli sme aj miesto, odkiaľ bol zavraždebý. Určite vám to odporúčame absolvovať. A zápas? Na výsledok sme radšej zabudli a išli hneď po jeho skončení do Shamrocku v Texase.

Ďalší zápas sa hral hneď na druhý deň, tak sme museli zvládnuť veľmi veľa kilometrov, išli sme aj cez Kansas naspäť do Denveru, kde nás večer čakal znovu hokej Avs. Potom boli dni o niečo pokojnejšie. Intenzívny road trip nám priniesol množstvo zážitkov, teším sa, keď si to v tejto fasinujúcej krajine zopakujem.

Nemohol by som napísať tento sumár bez spomenutia Kena a Molly, fantastický manželský pár, ktorý nás hostil u nich doma na BBQ párty s množstvom miestnych pív. Bol to jeden z najpamätnejších okamihov zájazdu a zo všetkých úžasných ľudí, ktorých sme streli, boli výnimoční. V rovnaký deň sme si pozreli zápas NBA medzi Denverom Nuggets a Torontom Raptors, kde domáci, budúci šampióni, vyhrali napriek tomu, že väčšinu zápasu prehrávali.

Nasledujúce dni sme navštívili tréning Avs vo Family Sports Center. Nanešťastie, bola to naša jediná možnosť vidieť Gabriela Landeskoga, keďže zranenie mu nedovolilo naskočiť do sezóny. Ináč sme väčšinou boli v alebo okolí Denveru.

Počas siedmeho zápasu sme boli prekvapení možnosťou stretnúť Hejduka a Jana Hejdu počas jednej z prestávok. Venovali nám čas, podpísali dresy, odfotili sa s nami a prehodili aj pár slov. Hejduka so svojimi 1 020 odohranými zápasmi za Avalanche nemusíme predstavovať, bol to jeden z vrcholov tripu.

Na záver výletu sme si pozreli zápas lakrosu Colorada Mammoth proti Calgary Roughnecks a posledný duel proti Arizone Coyotes, ktorý sa skončil výhrou v predĺžení vďaka Caleovi Makarovi. Po tom nasledovala veľkolepá oslava v českom hokejovom bare SoBo 151 s novými priateľmi a nespočítateľnými spomienkami. Osobne sa neviem dočkať ďalšej návštevy Denveru!

Nevynechajte:

Eurolanche.com, Worldwide, eurolanche@eurolanche.com
08/05/2024 - 23:30

Discussion

NHL on Nov 11, 2017: "Eurolanche is the world's largest Colorado Avalanche fan club."